درمان گیاهی خروپف در برابر درمان های علمی : کدام روش بهتر است ؟

درمان گیاهی خروپف

محتوای این صفحه (قابل کلیک)

درمان گیاهی خروپف

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده است که در جمعی دوستانه یا خانوادگی نشسته باشید و یکی از آن جمع مشکلی پزشکی داشته باشد و آن را با دیگران نیز در میان بگذارد.

کافیست چند دقیقه منتظر بمانید و پس از آن با دریایی از توصیه ها و راهکارهای خانگی و گیاهی مواجه خواهید شد که هر کدام از آن ها ادعاهای درمانی دارند.

درمان گیاهی خروپف
درمان گیاهی خروپف

خانمی که برای معالجه ی مشکل خروپف همسرشان به مجموعه ی جایروس مراجعه کرده بود برای دکتر مصطفی امیری ( فلوشیپ اختلالات خواب از اسپانیا) تعریف می کرد که  با اعتماد بی جا به درمان های خانگی و گیاهی ، نزدیک بوده است که مشکلی جدی و خطرناک برای همسرش ایجاد کند

این خانم مشکل خروپف شوهرش را با جمع دوستانه ی خود در میان گذاشته و هر کدام از آن ها راهکاری را برای درمان این عارضه پیشنهاد کرده بودند. یکی از آن ها گفته بود که هر زمان همسرم دچار خروپف می شود، چند ثانیه ای راه تنفس او را می بندم تا خروپف او قطع شود !!

خانم دیگر توصیه کرده که شب ها قبل از خواب دمنوشی گیاهی از هفته تخمه تهیه کرده و به خورد همسرش بدهد و به طور کامل از شر خروپف خلاص شود.

این خانم نیز تمام این توصیه ها را به کار گرفته.اما در یک شب که مشکل خروپف بیش از حد شده بود و صدای آزاردهنده ی آن زن را به مرز جنون کشانیده بود، چند ثانیه ای راه نفس همسرش را می بندد و پس از چند ثانیه او را رها می کند. اما مشکل از آن جایی آغاز شد که گویی تنفس مرد به طور کامل قطع شده و لحظاتی را در استرس شدید از کرده ی خود سپری کرده بود!

همین عامل باعث شد که آن خانم دیگر به درمان های خانگی اعتماد نکند و تصمیم گرفته بود که برای حل معضل همسرش به یک متخصص خواب مراجعه کند.

درمان گیاهی خروپف
درمان گیاهی خروپف

همین مسئله باعث شد که با همکاری پزشکان و متخصصین جایروسی مطلبی را تهیه کنیم تا مزایا و مضرات این شیوه های درمانی را بررسی کرده و احتمال موفقیت در آن ها را بسنجیم. با ما همراه باشید.

بهترین مرکز درمان خروپف

مرکز درمان خروپف جایروس با همکاری بهترین پزشکان و متخصصین مغز و اعصاب تلاش دارد تا به روز ترین و جدیدترین روش های درمان خروپف را به شما عزیزان ارائه کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه نمایید.

دمنوش گیاهی برای خروپف

یکی از درمان های خانگی رایج برای درمان خروپف ، استفاده از دمنوش های مختلف گیاهی است که میان افراد جامعه رواج پیدا کرده است. به عنوان مثال یکی از دمنوش های مورد استفاده ، دمنوش چای سبز می باشد که افراد مبتلا به عارضه ی خروپف پیش از خواب مصرف می کنند.

اما نکته ی بسیار مهمی که در این باره وجود دارد ، این است که عموما برای درمان عارضه ی خروپف ، روند تشخیصی آن بسیار مهم و حیاتی می باشد.

در واقع برای این که عارضه ی بیمار به خوبی درمان شود، در ابتدا باید علت مشکل خروپف تشخیص داده شود!!

خیلی مواقع عارضه ی خروپف به خاطر آلرژی های فصلی یا مشکلاتی است که فرد در حلق و بینی خود دارد. ابتلا به آلرژی می تواند راه های تنفسی فرد را مسدود کرده و منجر به خروپف شبانه شود. طبیعی است که در چنین شرایطی در ابتدا باید به درمان معضل اصلی (آلرژی فصلی) پرداخت و بعد از آن مشکل خروپف نیز خود به خود درمان خواهد شد!!

درمان گیاهی خروپف
درمان گیاهی خروپف

یا به عنوان مثال ،افرادی که اضافه وزن زیادی دارند ، دچار مشکل خروپف می شوند و این مشکل به این خاطر بروز پیدا می کند که چربی های اطراف گردن ، بر گذرگاه های تنفسی فرد فشار مضاعف وارد کرده و در نتیجه منجر به ارتعاش بافت های نرم حلق و خروپف می گردند.

برای افرادی که خروپف آن ها به خاطر اضافه وزن آن هاست ، عموما باید رژیمی غذایی در نظر گرفت تا به تدریج وزن آن ها کاهش پیدا کرده و مشکل خروپف نیز برطرف شود.

به همین خاطر نمی توان با استفاده از چنین دمنوش هایی اقدام به درمان معضل خروپف کرد.

درمان خروپف با عسل

یکی دیگر از درمان های رایج برای حل عارضه ی خروپف ، مصرف عسل می باشد. کافیست جستجوی کوتاهی در اینترنت انجام دهید تا متوجه شوید که عسل به عنوان یکی از بهترین راهکارهای درمانی در میان مردم به حساب می آید.

اما سوال این جاست که آیا واقعا مصرف عسل می تواند در تمام شرایط ، مشکل خروپف را برطرف کند ؟

همان گونه که گفتیم ، روند درمانی مشکل خروپف بستگی زیادی به علت اولیه ی بروز آن خواهد داشت.

وقتی که یکی از اعضای خانواده یا خود فرد به عارضه ی خروپف دچار می شود ، معمولا عسل اولین درمان خانگی پیشنهادی خواهد بود.اما سوال این جاست که عسل چگونه می تواند منجر به بهبود این عارضه شود ؟

عسل به خاطر خواص ضد التهابی ای که دارد ، می تواند موجب تسکین حلق شده و تورمی که موجب انسداد راه های تنفسی شده است را کاهش می دهد.

علاوه بر این عسل موجب می شود که این گذرگاه ها، نرم شده و به این ترتیب درد ناشی از تورم نیز کمتر شود.

درمان گیاهی خروپف
درمان گیاهی خروپف

مصرف یک قاشق عسل در آب گرم ، می تواند منجر به کاهش معضل خروپف شود. علاوه بر این می توانید برای شیرین کردن دمنوش گیاهی خود نیز عسل به آن اضافه کنید.به این ترتیب خواص مفید عسل در رفع خروپف را نیز به دمنوش گیاهی خود اضافه می کنید.

اما آیا مصرف عسل در درمان تمام انواع خروپف ها موثر است ؟

برخی مواقع مشکل خروپف به خاطر عارضه ی خطرناکی به نام “آپنه خواب انسدادی” می باشد.

آپنه خواب به معنی این است که در عمیق ترین مراحل خواب شبانه ، فرد به مدت چند ثانیه دچار وقفه ی تنفسی شده و راه نفس وی بسته می شود.

این مشکل عموما نشانگر عارضه های دیگری از جمله فشار خون بالا ، دیابت نوع دو و … می باشد که نیازمند تشخیص های پزشکی می باشد.

ما در مرکز درمان خروپف جایروس پیش از هر چیز دیگری اقدام به شناسایی علت اولیه خروپف خواهیم کرد.

پزشک مجموعه، تست خواب ( پولی سومنوگرافی) برای بیمار تجویز کرده و تمام فعالیت های فیزیکی وی در طول خواب ثبت و ضبط خواهد شد.

درمان گیاهی خروپف
درمان گیاهی خروپف

نکته ای که در این میان بسیار حائز اهمیت است ، این خواهد بود که برای هر بیماری ، درمان منحصر به فردی وجود دارد و نمی توان یک روش را برای همه آنان به کار برد!!

اما می توان گفت که بیشتر درمان های این مجموعه مبتنی بر جدیدترین و به روز ترین شیوه های درمانی آمریکا و اروپا خواهد بود و بنا بر نیازهای بیمار انجام خواهند گرفت.

در صورتی که مشکل خروپف شما به خاطر عارضه آپنه خواب باشد ، می توان از روش سی پپ استفاده نمود!!

برای مطالعه ی بیشتر پیرامون متد سی پپ می توانید به این مقاله مراجعه نمایید!!

مترجم و محقق : ندا ناصری

لینک منبع

پزشکان و متخصصان مغز و اعصاب جایروس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا