بالش ضد خروپف موثر است ؟ نظر پزشکان و متخصصان را در این باره بدانیم!!

بالش ضد خروپف

محتوای این صفحه (قابل کلیک)

بالش ضد خروپف

کافیست جستجوی کوتاهی در اینترنت انجام دهید و با هزاران هزار محصولی رو به رو شوید که نوید درمان کامل خروپف را می دهند و مدعی هستند که به بهترین نحو می توانند این معضل را برطرف سازند.

بالش ضد خروپف
بالش ضد خروپف

درمان های سنتی و گیاهی نیز محبوبیت چشم گیری پیدا کرده اند و به هر شخصی که مراجعه کنید ، مدعی می شود که با ماش یا عسل یا فلان ترکیب گیاهی می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن این مشکل را حل کند.

اما به عنوان فردی که به خروپف مبتلاست، تا چه حد می توانید به این گونه درمان ها اطمینان داشته باشید ؟ میزان تاثیر گذاری آن ها چقدر است ؟ آیا مصرف این گونه محصولات یا ترکیبات گیاهی، می توانند به طور کامل جایگزین روش ها و متدهای علمی شود ؟

در پاسخ به این سوال باید در ابتدا علت خروپف را بررسی کرده و در انتها عملکرد این گونه محصولات را بسنجیم و ببینیم که آیا می توان هزینه و وقت خود را صرف چنین روش هایی کرد ؟!

بالش ضد خروپف
بالش ضد خروپف

آپنه خواب

آپنه خواب یکی از رایج ترین دلایل بروز خروپف می باشد. اما تعریف دقیق این عارضه چیست ؟

آپنه خواب به عارضه ای گفته می شود که در طول خواب، فرد به مدت چند ثانیه دچار وقفه ی تنفسی شده و گویی قادر به تنفس نیست!

بیشتر مواقع یکی از اصلی ترین نشانه های آپنه خواب، خروپف می باشد اما خود این معضل نیز اشاره به مشکلات دیگری در حوزه ی سلامت دارد که از جمله ی آن ها می توان به فشار خون بالا، دیابت نوع دو یا چاقی بیش از حد اشاره کرد.

خیلی از پزشکان معتقدند که استفاده از بالش ضدخروپف نه تنها هیچ کمکی به برطرف کردن خروپف ناشی از آپنه خواب نمی کند بلکه موجب بدتر شدن این عارضه نیز می گردد.

بالش ضد خروپف
بالش ضد خروپف

آپنه خواب یک نوع اختلال خواب به حساب می آید و حتما باید توسط پزشک متخصص درمان شود و نمی توان انتظار داشت که با تغییر بالش خود، به راحتی این مشکل را برطرف کرد.

چاقی بیش از حد

چاقی و اضافه وزن نیز یکی دیگر از دلایل ابتلا به خروپف می باشد.

افراد چاق چربی زیادی در اطراف گردن خود دارند که ممکن است راه های تنفسی فرد را مسدود کنند.

علاوه بر این شواهد تجربی فراوانی وجود دارد که نشان می دهد چربی شکم موجب بالا رفتن قفسه سینه شده و در نتیجه بر گذرگاه های تنفسی فشار وارد می کند.

حال با تمام این توضیحات آیا تصور می کنید که بالش ضد خروپف تاثیری بر روی وزن شما خواهد گذاشت یا خیر ؟!!

یکی دیگر از دلایل خروپف شدید، ممکن است به خاطر گرفتگی سوراخ های بینی یا ابتلا به عارضه هایی هم چون پولیپ، آلرژی های فصلی یا بزرگ شدن لوزه ها باشد.به همین خاطر پیش از این که پول و وقت خود را صرف خرید بالش های ضد خروپف کنید ، بهتر است به فکر راه درمان مشکلات تنفسی خود باشید!!

بالش های مختلف ضد خروپف ادعا می کنند که از نگه داشتن سر شما در یک پوزیشن  خاص جلوگیری می کنند – احتمالا کار این بالش ها این است که شما را تشویق به خوابیدن روی پهلوها  و یا اصلاح پوزیشن سر و ستون فقرات می کنند .

بالش ضد خروپف
بالش ضد خروپف

متأسفانه، با توجه به این که این راه حل بسیار ابتدایی و ساده به نظر می رسد ، بیشتر متخصصان بر این باورند که این بالش ها به هیچ وجه نمی توانند برای کل شب، پوزیشن سر بیمار را در یک حالت نگه دارند مخصوصا اگر فرد عادت به غلت خوردن در خواب و چرخیدن داشته باشد.

قطره ضد خروپف

محصولات دارویی دیگر از قبیل قطره یا اسپری ضد خروپف نیز وجود دارند که مدعی درمان کامل عارضه ی خروپف می باشند. اما بهتر است به خاطر داشته باشید که این گونه محصولات تنها در صورتی موثر هستند که علت خروپف شما به خاطر انسداد سوراخ های بینی ناشی از آلرژی فصلی یا آبریزش بینی باشند.

اما همان گونه که پیش از این نیز گفتیم ، پیش از هر چیزی باید علت خروپف در شما مشخص شود و بعد از آن درمان های مقتضی صورت بگیرد.

بهترین روش درمان خروپف

بهترین روش درمان خروپف ناشی از آپنه خواب ، دستگاه فشار مثبت و مدام هوا (CPAP) می باشد.

این دستگاه از طریق دمیدن هوا به راه های تنفسی فرد به وسیله ی یک ماسک عمل می کند و به این ترتیب از قطع شدن و انسداد بافت های نرم موجود در حلق ( و قطعا اکسیژن) پیشگیری می کند.

و با باز نگه داشتن راه های تنفسی قطعا قادر خواهد بود که از خروپف نیز جلوگیری کند.

بالش ضد خروپف
بالش ضد خروپف

تصور استفاده از دستگاه CPAP، خصوصا اگر فقط برای خروپف ناشی از آپنه خواب باشد، ممکن است برای بیشتر افراد دلهره آور باشد – مفهوم ماسک پوشیدن در تمام طول شب می تواند برخی افراد را وحشت زده کنند و علاوه بر این موجب احساس خجالت و شرم در برابر شریک زندگی یا دیگر افراد شود اما با مشاهده ی تاثیر چنین دستگاهی می توانید به طور قطع با استفاده از آن کنار بیایید.

 هنگامی که افراد شروع به استفاده از سی پپ می کنند، ممکن است مشکلاتی از قبیل خشک شدن دهان  (هر چند شما می توانید برای این معضل از بزاق آورها استفاده کنید ) داشته باشند.

اما با تمام این تفاصیل استفاده از روش سی پپ بهترین و موثرترین راه برای توقف معضل خروپف می باشد.

علاوه بر این یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد به هنگام رفتن به جلسات درمانی با سی پپ دارند این است که هزینه های مربوط به ان بسیار بالاست.اما به خاطر داشته باشید که در وهله ی اول با درمان عارضه آپنه خواب ( و به تبع آن خروپف) می توانید از صرف هزینه های بیشتر برای درمان دیگر عارضه های مرتبط پیشگیری کنید.

هم چنین مرکز درمان خروپف جایروس همواره تلاش دارد که با پایین آوردن هزینه های خدمات خود، فرصتی برای افراد مهیا سازد که بتوانند مشکلات مربوط به عارضه های خواب را درمان کنند.

بهترین مرکز درمان خروپف در تهران

مرکز درمان خروپف جایروس با همکاری بهترین متخصصین مغز و اعصاب مفتخر است که کلیه خدمات درمانی مرتبط با اختلالات خواب را به شما عزیزان ارائه کند.شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از این مجموعه به صفحه ی تماس با ما مراجعه نمایید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

لینک منبع

متخصصین مغز و اعصاب جایروس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا