جلوگیری از خروپف یا چگونه شد که توانستیم غول خروپف را شکست دهیم | مرکز درمان خروپف جایروس

جلوگیری از خروپف

جلوگیری از خروپف( یا فضیلت غیر منتظره ی درمان )

وقتی که بحث سروصدای خروپف مطرح باشد، هیچ کس سهمگین تر، ترسناک تر و پر سر و صدا تر از عموی جوان من نمی تواند خروپف کند.صدایی که از حنجره ی عموی من بیرون می آید می تواند باعث شود دلتان بخواهد اسید روی مغز خود بریزید تا حتی خاطره ی این صدا هم از ذهنتان بیرون رود.

جلوگیری از خروپف
جلوگیری از خروپف

گرچه اگر روزی در کوچه و خیابان عموی مرا ببینید ، ممکن است با خودتان بگویید عجب انسان کوچک و ریزه میزه ای!!

اما به رسم نیاکان پاک خود باید بگویم که : فلفل نبین چه ریزه!!

عموی من اگر بخواهد می تواند با صدای خروپفش کوه را هم جا به جا کند!! فی الواقع در حال حاضر میان جمع خانوادگی مان مشکوک به این هستیم که شاید صدای خروپف عموی ما موجب طغیان رودخانه ها شده باشد!!

اما همه این مطالب را گفتم که به ماجرای کمپی که به همراه عمو و چند تا از عموزاده ها در کوه زیبایی زده بودیم، بپردازم.اگر احتمالا شما هم با من همدرد هستید و شخصی در اطراف خود دارید که صدای خروپفش شما را عاصی کرده، توصیه ی اکید دارم که ادامه ی این ماجرا را از دست ندهید!!

با عموزاده ها تصمیم گرفته بودیم که در روستایی کمپ بزنیم اما مشکل اصلی مان این بود که عموجان پُر سروصدا !! هم دلش هوای کوه و دشت کرده بود و اصرار داشت که با ما بیاید. ما که می دانستیم از دست خروپف های ایشان راه به جایی جز کوه نداریم، به دنبال طریقی بودیم که او را دست به سر کنیم!!

اما زهی خیال باطل، او بلاخره آمد و ما با دلی لرزان و روحی آشفته از پیشامدی که می دانستیم رخ خواهد داد، راه کوه را در پیش گرفتیم!

جلوگیری از خروپف
جلوگیری از خروپف

علی القصه، مکان مورد نظر خود را پیدا کردیم و چادرهایمان را برپا ساختیم. همه چیز با خنده و شوخی می گذشت اما دل های ما از ترس شب و صدای خروپف های عموجان آرام و قرار نداشت!

شب سیاه فرا رسید و هر کدام از ما به چادرهایی که علم کرده بودیم رفتیم. چشمان من از توری چادر به سقف آسمان خیره بود و در بحر تفکرات فلسفی خود غور می کردم ، این که در این شب سیاه چه رازهایی که نهفته است و چه آسمان بی انتهایی که ناگهان صدایی همچون نفیر اسرافیل در گوشم پیچید!!

هراسان و وحشت زده از آن چه که می دانستم پیش آمده است سر از چادر بیرون آوردم و دیدم بله!!

عموجان سمفونی موتزارت خود را شروع کرده است و عموزاده های بیچاره ام بیرون از چادر سر در گریبان و خوابالود نشسته اند!!

نگاهی به چادر انداختم و باور بفرمایید که به عینه می دیدم چگونه با هر دم و بازدم عموجان ، چادر می لرزد!!

بدتر از همه آن بود که کوه های اطرافمان صدای عموجان را اکو می کردند و همه چیز به قدری ترسناک بود که به قول شاعر عزیزمان : به هر سو نگریستم، جز وحشتم نیفزود!!

به هر طرف پناه می بردیم از دست صدای عموجان آرامش نداشیم. در نهایت سپیده صبح دمید و ما که لحظه ای نخوابیده بودیم، چشم انتظار بیدار شدن عموجان ماندیم.که به هر حال چشم گشود و از مزایا و منافع سحرخیزی و زندگی روستایی داد سخن می گفت و مدام به ما متلک می پراند که جوان هم جوان های قدیم؛ چرا اینقدر خوابالوده اید؟!

بعد از این ماجرا و کمپینگ کذایی تصمیم گرفتم که اولین کار من یافتن راهی برای درمان این معضل باشد. جستجوهای زیادی در اینترنت انجام دادم تا این که در نهایت ، مرکز خروپف جایروس را پیدا کردم و قرار ملاقاتی برای عموجان تنظیم نمودم

نمیخواهم با شرح مصیبت هایی که برای راضی کردن عموجان جهت ملاقات با پزشک کشیدم، سرتان را به درد آورم.

جلوگیری از خروپف
جلوگیری از خروپف

دکتر مصطفی امیری که فلوشیپ اختلالات خواب از اسپانیا و یکی از بهترین پزشکان مجموعه جایروس بود، عموی مرا ویزیت کرد!!

اگر بخواهم صادقانه بگویم، همه چیز مجموعه ی جایروس مرا تحت تاثیر قرار داد، از برخورد پرسنل گرفته تا حرفه ای بودن پزشکان و متخصصین مجموعه!!

برای رفع کنجکاوی خود، جستجوی دیگری در اینترنت انجام دادم و متوجه شدم که این مجموعه 5 سال است که به شکلی تخصصی در زمینه ی اختلالات خواب فعالیت دارد!!

قرص برای خروپف : روش های جایگزین چیست ؟

روند درمان معضل خروپف عموی من به ترتیب زیر پیش رفت:

  1. اول از همه این که معاینه ای بالینی برای عموجان انجام شد و در طول آن مشکلات فیزیکی موجود بررسی شد. این معاینه توسط شخص آقای دکتر امیری انجام گرفت(جالب توجه آن جا بود که عموی من شیفته ی رفتار ایشان شده و هر بار برای ملاقات بعدی اصرار می کرد)
  2. دوم این که برای انجام تست خواب، شبی عموی مرا در مطب مخصوص خواباندند.دستگاه هایی به وی متصل شد و تمام فعالیت مغزی و فیزیکی وی در طول خواب، توسط این دستگاه ثبت شد و برای تجزیه ی و تحلیل بیشتر در دسترس پزشک قرار گرفت
  3. بعد از آن روند درمان با سی پپ(Cpap) آغاز شد که در طول این درمان نیز دستگاهی به عمو متصل می کردند که جریان هوا را با فشار به مجاری تنفسی عمو ارسال می کرد و به این ترتیب موجب عدم انسداد این مجاری و هم چنین رسیدن اکسیژن به شش ها می شد!
جلوگیری از خروپف
جلوگیری از خروپف

نکته ی فوق العاده ای که درباره ی روند درمانی مرکز جایروس وجود داشت این بود که هیچ گونه قرص و دارویی تجویز نمی شد و همه تلاش پزشکان مجموعه بر این بود که تا جای ممکن از این دارو ها استفاده نشود و روش های بهتری را جایگزین کنند!

در نهایت مشکل عموی ما برطرف شد و دیگر معضل چندانی باقی نمانده بود!!

اکنون یک سالی از این ماجرا گذشته است و امسال دوباره تصمیم داریم که به همان کوه برویم! اما این بار واقعا می توانیم که از زیبایی های آن جا استفاده کنیم.راستی عموجان هم با ما می آید!!

کلینیک درمان خروپف در شمال تهران

با تمام ماجراهایی که از سر گذراندیم، می توانم جدّا این مرکز را به تمام دوستانی که در شمال تهران زندگی می کنند، پیشنهاد کنم!!

در این مرکز روش های علمی و تخصصی برای درمان معضل خروپف صورت می گیرد و بهترین پزشکان و متخصصین آماده ارائه خدمات درمانی به شما می باشند

.به خاطر داشته باشید که معضل خروپف مسئله ای جدی است که ممکن است مربوط به آپنه خواب، فشار خون بالا یا بیماری های جدی تری باشد و نیازمند رسیدگی و توجه است.پس همین امروز می توانید از منوی تماس با ما ، نوبت بگیرید!!

نویسنده و گردآورنده : ندا ناصری

منبع

متخصصان مغز و اعصاب جایروس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا