درمان خروپف با طب سنتی موقتی است!! درمان های علمی تر را جدی بگیرید!!

درمان خروپف با طب سنتی

محتوای این صفحه (قابل کلیک)

درمان خروپف با طب سنتی

امروزه با وجود پیشرفت علوم پزشکی و فناوری های مختلف، باز هم شاهد این هستیم که بیشتر افراد برای درمان عارضه های مختلف خود به دنبال راه های سنتی و قدیمی هستند!!

شاید علت این تمایل به خاطر در دسترس بودن و کم هزینه بودن این روش هاست و از طرف دیگر نمی توان منکر شد که طب سنتی و درمان های گیاهی در برخی مواقع بسیار چاره ساز هستند و به همین خاطر محبوبیت فراوانی دارند!!

درمان خروپف با طب سنتی

یکی از عارضه هایی که برای درمان آن به طب سنتی رجوع می شود ، خروپف است!

خروپف صدایی بلند و آزار دهنده است که فرد به هنگام خواب از خود تولید می کند و ممکن است علت ها و دلایل مختلفی داشته باشد!!

حقایقی کوتاه راجع به خروپف

اصلی ترین دلیل خروپف چاقی بیش از حد و مصرف دخانیات است

این عارضه کاملا قابل درمان است

خروپف ممکن است به علت بیماری های خطرناک تری بروز پیدا کرده باشد

ورزش و سبک زندگی سالم می تواند در کاهش آن موثر باشد!

طب سنتی و خروپف : آیا می توان به طب سنتی امیدوار بود؟

همان گونه که می دانید طب سنتی بالغ بر چند هزار سال قدمت دارد و بزرگان پزشکی شرق بارها از آن استفاده کرده اند.

در آسیای شرقی طب سوزنی محبوبیت زیادی داشت و در خاور نزدیک نیز بارها از درمان های گیاهی و عصاره های مختلف برای درمان بیماری ها استفاده می شد!!

درمان خروپف با طب سنتی
درمان خروپف با طب سنتی

اما طب سنتی چه ادعایی نسبت به درمان خروپف دارد؟

طرفداران طب سنتی اعتقاد دارند که انسان ها مزاج های مختلفی دارند و هر بیماری ای که در فرد بروز پیدا می کند به علت عدم تعادل در مزاج فرد می باشد!!

حتما شما هم شنیده اید که برخی صفراوی مزاجند و برخی سودایی!!

پزشکان طب سنتی بر اساس همین مزاج ها تشخیص می دهند که به عنوان مثال عارضه ی خروپف به خاطر بزرگ شدن لوزه ها یا حساسیت می باشد و به همین خاطر با دمنوش ها و گیاهانی که قادر به برطرف کردن این مشکلات هستند ، تلاش می شود که معضل خروپف را حل کرد!!

یا در مورد دیگر، چنان چه فرد مبتلا به عارضه ی خروپف اضافه وزن داشت، تلاش می شود که با استفاده از تغییرات مزاجی وزن وی را پایین آورد و به این ترتیب معضل خروپف را کاهش دهد!!

درمان خروپف با طب سنتی
درمان خروپف با طب سنتی

تا این جای کار هیچ گونه مشکلی در درمان های سنتی وجود ندارد اما نکته ی بسیار مهمی در این میان فراموش می شود:

علت همه ی خروپف ها بزرگ شدن لوزه یا چاقی نیست!!

آپنه خواب را جدی بگیرید.خطر سکته در کمین شماست!!

شاید شما هم اسم این عارضه را شنیده باشید.اما باید بگوییم که احتمالا به هیچ وجه با خطراتی که این بیماری به همراه دارد آشنا نیستید!!

آپنه خواب نوعی وقفه ی تنفسی است که فرد در طول خواب به آن دچار می شود و برای چند ثانیه ی قادر به تنفس نیست و پس از آن با صدای خر خر نسبتا بلندی به نفس کشیدن خود ادامه می دهد!!

شاید به خودی خود این عارضه چندان شما را نگران نکند اما در صورتی که بدانید ممکن است به خاطر چه بیماری های دیگری بروز پیدا کرده باشد ، حتما وحشت زده خواهید شد و به دنبال درمان خواهید رفت!!

آپنه خواب ممکن است در اثر ابتلا به بیماری هایی هم چون فشار خون بالا، دیابت نوع دوم بروز پیداکرده باشد و گاهی منجر به سکته قلبی و مغزی فرد در خواب خواهد شد!!

شما به تنهایی قادر به تشخیص آپنه خواب نخواهید بود و برای این کار باید تست خواب بدهید.

در روند تست خواب که توسط یک پزشک متخصص انجام می شود، شما یک شب را در مطب گذرانده و از طریق یک دستگاه مخصوص کلیه فعالیت های مغزی شما در حین خواب ثبت خواهد شد!!

درمان خروپف با طب سنتی
درمان خروپف با طب سنتی

پس از آن درمان های مقتضی برای شما در نظر گرفته می شود

بهترین مرکز تست خواب

مرکز درمان خروپف جایروس افتخار دارد که کلیه عملیات تشخیص و درمان اختلالات خواب از جمله خرپف را به شما عزیزان ارائه کند.شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید!!

درمان خروپف با عسل

عسل به عنوان درمان صدها بیماری و عارضه شناخته می شود و این مسئله به خاطر خواص عفونت زدای عسل می باشد.

خیلی از پزشکان طب سنتی اعتقاد دارند که می توانند با استفاده از دمنوش عسل و گیاهان مفید اقدام به درمان خروپف کنند.

اما همان گونه که ذکر کردیم درمان خروپف بستگی زیادی به علت بروز آن دارد .به همین خاطر نمی توان این نسخه را برای همه تجویز کرد!!

درمان خروپف با طب سنتی
درمان خروپف با طب سنتی

در صورتی که به خروپف مبتلا هستید و این مشکل کلیه ی ابعاد زندگی تان را تحت تاثیر قرار داده است ، پیش از هر چیزی به یک عملیات تشخیصی احتیاج دارید.

این روند تشخیصی باید و لزوما توسط یک متخصص اختلالات خواب صورت بگیرد و همان گونه که گفتیم بهترین راه تشخیص؛ تست خواب می باشد!

متاسفانه وب سایت های بسیاری وجود دارند که درمان های خانگی و دمنوش های مختلف را به عنوان درمان قطعی خروپف معرفی می کنند. اما به عنوان بیمار، به هیچ وجه نباید به این شیوه ها اکتفا کنید.

این درمان ها ممکن است برای چند روزی شما را از دست صدای خروپف راحت کند اما این درمان کاملا موقتی است و به هیچ وجه قادر به رفع علت اصلی این بیماری نخواهند بود!!

زالو درمانی برای درمان خروپف

یکی دیگر از راه های عجیب و غریبی که امروزه به عنوان درمان خروپف معرفی می شود، استفاده از روش زالو درمانی است!!

خیلی از افرادی که متخصص طب سنتی هستند ادعا دارند که با استفاده از زالو می توانند بیماری های زیادی را درمان کنند!!

این افراد معتقدند که زالو با مکش خون آلوده قادر است که نوعی رخوت و سبکی در بدن فرد ایجاد کرده و به این ترتیب خواب راحتی را برای وی فراهم آورد!!

حتما خودتان هم به خوبی متوجه شده اید که این ادعا تا چه حد بی اساس است و مدعیانی که به تاثیر این روش باور دارند، مشخصا هیچ گونه دانشی راجع به سیستم بدن در خواب ندارند!!

به همین خاطر توصیه می کنیم که سلامت خود و اطرافیان خود را با این گونه روش های بی اساس به خطر نیاندازید و حتما به یک پزشک متخصص مراجعه نمایید.!!

گرد آورنده : ندا ناصری

پزشکان مغز و اعصاب جایروس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا