علت خروپف در کودکان چیست | مراقب این نشانه ها در کودک خود باشید!!

علت خروپف در کودکان

محتوای این صفحه (قابل کلیک)

علت خروپف در کودکان

وقتی که با هر والدینی راجع به مشکلات سلامت فرزندشان صحبت کنید ، متوجه خواهید شد که یکی از دغدغه های اصلی آن ها این است که کودک نوپایشان از هر لحاظ سالم و قوی باشد و به همین خاطر هر گونه مشکل و معضلی در این حوزه می تواند موجب استرس و نگرانی بیش از حد آن ها شود!!

یکی از اقوام دور ما چندین سال بود که صاحب فرزند نمی شدند.به طوری کاملا از داشتن آن نا امید شده و به دنبال راهی بودند که کودکی را به فرزندی بپذیرند!!

علت خروپف در کودکان
علت خروپف در کودکان

پس از تلاش های فراوان بلاخره توانستند، نوزادی 6 ماهه را از بهزیستی به سرپرستی قبول کرده و به منزل خود بیاورند.همه چیز به نظر خوب پیش می رفت و این زوج از خوشحالی و خوشبختی سر از پا نمی شناختند.

اما پس از قریب به 2 سال ، نشانه های یک اختلال ناخوشایند در کودک 2 سال و نیمه هویدا شد و آن این بود که کودک در خواب، خروپف های ناجوری می کرد.

در ابتدا تصور می کنند که این مسئله کاملا عادی است و احتمالا این خروپف ها به خاطر گرفتگی بینی یا حساسیت فصلی می باشد اما وقتی که این مشکل ادامه دار شد، والدین کودک را بر این داشت که به دنبال راه حلی برای برطرف کردن این معضل باشند و پس از جستجوهای فراوان، عاقبت به مرکز درمان خروپف جایروس و پزشکان آن برخوردند.

اولین سوالی که والدین کودک داشتند این بود که این معضل به چه خاطر به وجود آمده است؟! چرا که هیچ یک از اعضای خانواده ی این زوج دست کم در کودکی دچار خروپف نشده بودند و تصور می کردند این عارضه تنها مخصوص به بزرگسالان است!!

علت خروپف در کودکان
علت خروپف در کودکان

مادر کودک تعریف می کرد که شب ها از استرس خواب راحتی ندارد و مدام نگران است که مبادا اتفاق ناگواری برای فرزندش رخ دهد.

در وهله اول تلاش شد که علت بروز این عارضه در کودکان برای آن ها توضیح داده شود!!

برای پاسخ به علت خروپف در کودکان باید به دنبال این بود که اصولا وقتی که کودک خواب نیست ، چه اتفاقی می افتد؟!!

“خروپف شدید غالبا می تواند منجر به کیفیت خواب ضعیف شود که در نهایت باعث مشکلات رفتاری در طول روز خواهد شد.

از آن جایی که برای والدین مقدور نیست که هر شب ، رفتارهای کودک خود را در خواب بررسی کنند، این نشانه هایی که در طول روز در کودک عیان و آشکار است می تواند اولین علامت وجود یک مشکل باشد.

علت خروپف در کودکان
علت خروپف در کودکان

گرچه خیلی از والدین تصور نمی کنند که این نشانه ها به خاطر وجود مشکلی در سیستم خواب کودکشان باشد ، اما این زوج ،باور داشتند که ارتباط وسیعی میان رفتارهای کودکشان در طول روز با مشکل خروپف وی وجود دارد.

اما بهتر است مراقب علائم زیر باشید :

در صورتی که کودک شما بیش از 3 شب در هفته دچار خروپف می شود، یا یکی از علائم زیر را از خود بروز می دهد، بهتر است با یک متخصص اختلالات خواب مشورت کنید :

  • اگر کودک شما خسته و در عین حال به شدت غیر فعال است. چرا که حتی اگر کودک شما به شدت خسته باشد باز هم باید فعال و پر تحرک باشد
  • اگر کودک شما بدخلق؛عصبی و تهاجمی است
  • اگر به شدت خوابالوده هستند و در طول روز مرتب رویابافی می کنند
  • اگر در طول روز بیش از حد خسته و خوابالود هستند
  • اگر به هنگام صبح، به سختی از خواب بیدار می شوند حتی اگر در طول شب به اندازه کافی خوابیده باشند
  • اگر به طور مرتب و پس از سن 9 سالگی، جای خود را خیس می کنند یا در صورتی که تا به حال جای خود را خیس نکرده اند و به یک باره این مشکل بروز پیدا کرده است!!
  • اگر در مدرسه دچار سختی می شوند یا به سختی می توانند تمرکز کنند.معمولا اولین کسی که متوجه وجود مشکل در کودک شما می شود، معلم اوست.به همین خاطر شاید بد نباشد با معلم کودک صحبت کنید
علت خروپف در کودکان
علت خروپف در کودکان

در صورتی که بلاخره تصمیم گرفته اید که با یک متخصص خواب کودکان صحبت کنید ، بهتر است تمام رفتارهایی که در طول این مدت از کودکتان مشاهده کرده اید را با وی در میان بگذارید.

اما در عین حال بسیار مهم است که حتی اگر کودکتان هیچ یک از نشانه های بالا را نداشت ، باز هم به احساس و غریزه ی خود درباره وجود یک مشکل اعتماد کنید!!در صورتی که درباره ی خروپف کودک یا مشکلات رفتاری وی نگران هستید، تردید نکرده و فورا با یک متخصص صحبت کنید

بهترین مرکز درمان خروپف کودکان

مرکز درمان خروپف جایروس ، افتخار دارد که کلیه خدمات خود را برای کودکان نیز ارائه کند. در این مجموعه تلاش می شود که بهترین راهکار درمانی ممکن برای فرزند دلبند شما به کار گرفته شود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید!!
علت خروپف در کودکان
علت خروپف در کودکان

درمان خرخر کودکان

روش های مختلفی برای درمان این معضل در کودکان وجود دارد.اما نکته ای که باید به شدت مورد توجه قرار گیرد، علت بروز این مشکل در کودکتان است.

بسته به علت و نوع خروپف، پزشکان مجموعه ی جایروس درمان متفاوتی را در پیش می گیرند. در صورتی که پزشک شما تنها به یک راه حل درمانی اکتفا می کند، بهتر است فورا به دنبال شخص دیگری برای درمان خروپف کودک خود باشید.

در وهله ی اول بهتر است معاینه ای بالینی برای کودک شما صورت بگیرد تا علت های احتمالی اولیه تشخیص داده شوند و به تبع آن نوع درمان تعیین گردد.

درمان سی پپ یکی از بهترین روش های برطرف کردن معضل خروپف در کودکان است.

علت خروپف در کودکان
علت خروپف در کودکان
در صورت تمایل می توانید به این مقاله مراجعه کرده و اطلاعات بیشتری درباره سی پپ به دست آورید!!

درمان آپنه کودکان

آپنه خواب عارضه ای است که در طول آن ، فرد به هنگام و برای چند ثانیه دچار وقفه ی تنفسی شده و راه های تنفسی وی بسته می شود.

به عنوان والدین کودک به خوبی می دانید که این اتفاق تا چه حد می تواند سهمگین بوده و شما را نگران کند.

برخلاف آن چه که تصور می رود، آپنه خواب تنها مختص به بزرگسالان نیست و می تواند کودکان را نیز به خود مبتلا کند.

بیشتر مواقع بزرگ شدن لوزه ها می تواند منجر به عارضه ی آپنه خواب در کودکان شود.

گرچه خیلی مواقع پیشنهاد می شود که برای درمان این عارضه، اقدام به جراحی گردد اما هم چنین می توانید منتظر بمانید تا کودک شما اندکی بزرگ تر شده و روش های غیر جراحی را امتحان کنید.

در نهایت این که با تشخیص درست و درمان های به جا توانستیم مشکل فرزند این زوج را برطرف سازیم و توصیه ای که به والدین عزیز داریم نیز این است که هرگونه علامتی را جدی گرفته و فورا به فکر درمان های علمی باشید!!

مترجم و محقق : ندا ناصری

لینک منبع

پزشکان و متخصصین مغز و اعصاب جایروس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا