درمان خروپف بدون جراحی ممکن است ؟! بهترین راه درمان چیست؟

درمان خروپف بدون جراحی

محتوای این صفحه (قابل کلیک)

درمان خروپف بدون جراحی

امروزه کافیست کوچک ترین مشکلی در بدن شما به وجود بیاید تا پزشکان غیر معتبر و ناواردی که مثل قارچ روییده اند، پیشنهاد کنند که باید جراحی کنید!!

کافیست نگاهی به شیوه های درمانی آمریکا و اروپا بیاندازید تا متوجه شوید عموما جراحی و دست به تیغ شدن راه کار نهایی و آخر آن هاست.

درمان خروپف بدون جراحی
درمان خروپف بدون جراحی

اما متاسفانه در کشور ما همیشه اولین و آخرین پیشنهاد جراحی است و این مسئله به خاطر عدم اطلاع و آگاهی پزشکان از روش های جدید و به روز دنیاست!!

 

شاید باورش برای شما هم سخت باشد اما کار به جایی رسیده است که برای درمان خروپف نیز از روش های جراحی استفاده می شود.(البته ناگفته نماند در برخی مواقع راهی جز جراحی باقی نمی ماند و روی سخن ما با این موارد خاص نیست)

اما با جستجوی کوتاهی متوجه خواهید شد که امروزه روش های غیر جراحی فراوانی وجود دارند که کاملا تاثیر گذار بوده و قادر به درمان خروپف هستند.

البته ناگفته نماند که منظور ما از درمان های غیر جراحی روی آوردن به طب سنتی و گیاهی نیست.خیلی ها تصور می کنند که اگر هر شب سر ساعت 10 دمنوش عسل میل کنند، خروپف خود را درمان کرده و دیگر نیازی به درمان های علمی و کاربردی تر ندارند!!

وقتی که از روش های غیر جراحی صحبت می کنیم منظور ما تکنیک های تشخیص علت عارضه و هم چنین درمان سی پپ می باشد.

بهترین مرکز درمان خروپف در تهران

مرکز درمان خروپف جایروس از بهترین مراکز موجود در تهران است که تلاش دارد با استفاده از جدید ترین و نوین ترین متدهای روز دنیا، خدمات درمان خروپف را به بیماران عزیز ارائه کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

درمان خروپف با لیزر

یکی دیگر از متدهایی که امروزه رواج بسیاری پیدا کرده است ، درمان خروپف از طریق لیزر می باشد. اما آیا واقعا می توان به اثرات این شکل درمانی اعتماد نمود؟!

درمان خروپف بدون جراحی

همان گونه که احتمالا می دانید یکی از دلایل اصلی بروز عارضه ی خروپف ارتعاش زبان کوچک و بزرگ شدن بیش از حد آن است.

در درمان خروپف با لیزر ، قسمت اضافی زبان کوچک برداشته شده و به این ترتیب تلاش می شود که عارضه ی خروپف رفع گردد .

اما سوال این جاست که اگر بروز خروپف نشانگر عارضه ی خطرناک تری باشد چه ؟!

واقعیت این است که خروپف گاهی به خاطر بیماری خطرناکی به نام آپنه خواب عود می کند و می تواند در نهایت فرد را به سکته مغزی و قلبی بکشاند.

با این تفاسیر حتما درک می کنید که در روند درمان مشکل خروپف های شبانه آن چه که حائز اهمیت فراوان است ، روند تشخیص علت مشکل می باشد.

به همین خاطر در مراکز تخصصی درمان خروپف ، در ابتدا پزشک متخصص اختلالات خواب ، معاینه ای بالینی برای بیمار ترتیب می دهد و در صورتی که نیاز باشد ، توصیه خواهد کرد که بیمار تست خواب نیز انجام دهد.

اما سوال این جاست که تست خواب چیست؟

تست خواب ، متد درمانی نیست بلکه به بررسی علت عارضه ی موجود می پردازد. در این روند بیمار یک شب را در مطب می گذراند و سنسورهای متعددی به سر و بدن وی متصل خواهد شد.پس از آن کلیه فعالیت های مغزی بیمار در این دستگاه ثبت شده و به یک دستگاه خروجی ( کامپیوتر) ارسال می شود.

درمان خروپف بدون جراحی
درمان خروپف بدون جراحی

در نهایت اطلاعات به دست آمده از تست خواب به پزشک متخصص تحویل داده می شود و وی بر اساس این اطلاعات متد درمانی مشخصی را برای بیمار در نظر خواهد گرفت.

جدیدترین درمان خروپف

شرکت و کمپانی های مختلفی ادعا می کنند که جدیدترین تکنولوژی و متد درمانی خروپف را در اختیار داشته و می توانند آن را درمان کنند.

کافیست سری به بازار تجهیزات و لوازم پزشکی بزنید تا ببینید چه تعداد ابزارها و وسایل ارتوپدی در آن جا فروخته می شود که همگی ادعای درمان خروپف را دارند.

از بالش های ضد خروپف گرفته تا اسپری هایی که برای باز کردن راه بینی استفاده می شوند!!

اما واقعیت این است که هیچ یک از راه های موجود بدون تشخیص علت عارضه بی فایده خواهند بود.

تصور کنید که خروپف های شما به خاطر گرفتگی بینی یا ورم لوزه ها است ، آیا استفاده از بالش ضدخروپف می تواند موثر باشد؟ قطعا پاسخ منفی است!

در نهایت این که علم پزشکی در این زمینه روز به روز در حال پیشرفت است و همواره روش های جدیدتری به عرضه ی ظهور می رسند!!

درمان خروپف بدون جراحی
درمان خروپف بدون جراحی

اما یکی از بهترین و جدیدترین راه های درمانی استفاده از متد سی پپ می باشد. سی پپ دستگاهی است که با فشار زیاد جریان هوا را به راه های تنفسی ارسال می کند.

این دستگاه ماسکی دارد که باید روی دهان یا بینی قرار گرفته و در کل طول شب استفاده شود.پس از مدتی گرفتگی سوراخ های بینی برطرف شده و به تدریج وضعیت خروپف های فرد کاهش پیدا می کند.

به خاطر داشته باشید که حتی در صورتی که خودتان بدون نظر پزشک متخصص اقدام به خرید این دستگاه نمایید ، هیچ گونه فایده ای برای شما نخواهد داشت.چرا که خروپف شما می تواند به خاطر دلایل متفاوتی باشد و بسته به علت عارضه است که درمان های مرتبط  پیشنهاد می گردد!!

نکته ی دیگری که باید بدانید این است که علاوه بر درمان با سی پپ ، روش های غیر جراحی دیگری از قبیل طب سوزنی نیز وجود دارد.اما همان گونه که گفتیم هر درمانی برای افراد مختلف ، منحصر به فرد خواهد بود.

ممکن است یک روش برای شما جوابدهی خوبی داشته باشد اما برای دوست یا همسرتان بی فایده باشد. توصیه ای که داریم این است که در وهله ی اول و پیش از این که هر گونه اقدامی انجام دهید به یک پزشک متخصص مراجعه کرده و معاینه شوید.

تنها پس از معاینه است که می توان بهترین روش را برای شما توصیه کرد!!

دستگاه درمان خروپف

همان گونه که گفتیم دستگاه های ضد خروپف زیادی در بازار موجود هستند. یک سری چانه بند و گیره های بینی وجود دارند که شباهت زیادی با دماغگیرهای استخری داشته و عملکرد آن ها به گونه ای است که باید روی بینی گذاشته شوند.

درمان خروپف بدون جراحی
درمان خروپف بدون جراحی

دو طرف این گیره ها، حاوی مواد مغناطیسی است که موجب سهولت در تنفس می شود و هم چنین راه تنفسی را باز تر می کند. به همین خاطر ممکن است در برخی مواقع از بروز خروپف خودداری کند.

اما باز هم باید توصیه کنیم که چنان چه بدون دستور پزشک و توصیه ی وی اقدام به خرید چنین دستگاه ها و ابزارهایی کرده اید ، بهتر است در تصمیم خود تجدید نظر کرده و حتما به سراغ یک متخصص بروید!!

ایام به کام

  محقق : ندا ناصری

گروه پزشکان مغز و اعصاب جایروس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا