بهترین درمان خروپف چیست ؟ پزشکان اختلالات خواب چه توصیه ای دارند؟!

بهترین درمان خروپف

محتوای این صفحه (قابل کلیک)

بهترین درمان خروپف

پیش از این که به بهترین روش درمانی خروپف بپردازیم، تصمیم داریم که اندکی راجع به این مشکل صحبت کنیم و بگوییم اصولا چه چیزی باعث بروز این مشکل می شود.بهترین درمان خروپف

یادتان باشد که مهم ترین کلید درمان خروپف ، یافتن علت بروز آن است!!بهترین درمان خروپف

با ما همراه باشید.

بهترین درمان خروپف
بهترین درمان خروپف

خروپف به تنفس صدادار به هنگام خواب گفته می شود

این عارضه برای همه افراد در هر سن و جنسیتی ممکن است پیش آید و تقریبا حدود 90 میلیون آمریکایی را به خود دچار کرده است!!

خروپف ممکن است صبح یا شب رخ دهد !!بهترین درمان خروپف

افرادی که بیش از دیگران در معرض خطر هستند :

  • مردان
  • افرادی که اضافه وزن دارند

اما خروپف مشکلی است که برای هر دو جنس پیش می آید گرچه میزان ابتلای زنان به این عارضه کمتر از مردان است!!

بهترین درمان خروپف

وقتی که سن افراد بالاتر می رود ، خطر خروپف نیز افزایش پیدا م یکند.این مسئله می تواند برای خودتان یا شریک زندگی تان مشکل ایجاد کند.علاوه بر این خروپف می تواند منجر به کیفیت پایین خواب و در نتیجه عملکرد ضعیف در طول روز (خستگی و خوابالودگی) شود!!

دو علت اصلی که برای بروز خروپف در نظر گرفته می شوند، شامل موارد زیر است:

  • غیر فعال بودن در طول روز
  • بیماری های قلبی

بیش از نیمی از افرادی که در خواب خروپف می کنند، مبتلا به عارضه ی آپنه انسدادی خواب هستند!!

وقتی که می خوابید ، عضلات و ماهیچه های حلق هم استراحت می کنند ، زبان شما به عقب می افتد و به همین خاطر حلقوم شما باریک تر و افتاده تر می شود.

بهترین درمان خروپف
بهترین درمان خروپف

در حال تنفس، دیواره های حلق شروع به لرزیدن و ارتعاش می کنند ( معمولا وقتی که هوا را به داخل ریه ها می کشید اما ممکن است این ارتعاش به هنگام بازدم هم رخ دهد)

این لرزش ها در نهایت منجر به ایجاد صدای خروپف می گردند.

هرچه گذرگاه های تنفسی شما باریک تر شوند، این ارتعاش ها بیشتر شده و در نتیجه ، صدای خروپف شما هم بالاتر می رود.

برخی مواقع دیواره های حلق به طور کلی سقوط می کنند و این مسئله به طور کامل راه تنفس را قطع کرده و منجر به بروز عارضه ای به نام “آپنه انسدادی خواب” می شود!!

به خاطر داشته باشید که آپنه خواب، عارضه ای کاملا جدی است و باید به سرعت آن را درمان کرد

اما بهترین راه درمان خروپف چیست ؟آیا شما هم دیگر طاقت صدای خروپف شریک زندگی تان را ندارید و به هر شکل که شده تصمیم به درمان دارید ؟

خب برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که روش های زیادی برای درمان خروپف وجود دارد:

درمان خروپف با روغن بنفشه

بله درست شنیده اید!!

برخی تصور می کنند که روغن بنفشه به خاطر خاصیت های منحصر به فرد خود می تواند موجب رفع کامل این عارضه شود.برخی پزشکان طب سنتی توصیه می کنند که اگر دچار خروپف شدید ، هر شب چند قطره از این روغن معجزه آسا استفاده کرده و مشکل خود را برطرف کنید.

درمان خروپف با روغن بنفشه
درمان خروپف با روغن بنفشه

اما این راهکار به شدت ساده انگارانه است.چرا که روغن بنفشه موجب باز کردن راه تنفسی می شود.اما تنها قادر به باز کردن انسدادهایی است که به خاطر گرفتگی مخاطی بینی شده باشد.اما ما از شما پرسشی اساسی داریم:

آیا تمام خروپف ها فقط به خاطر انسداد مخاطی است؟

پاسخ را به عهده ی خودتان می گذاریم!!

درمان خروپف با عسل

یکی دیگر از راهکارهای درمانی استفاده از عسل می باشد.حتما شما هم دیده اید وقتی که شخصی سرما می خورد، فورا به او توصیه می شود که هرشب عسل و آبلیمو میل کند تا درد گلویش التیام پیدا کند.

البته که عسل خواص درمانی فوق العاده ای دارد اما تنها کارکرد آن برای درمان خروپف در زمانی است که انسداد راه تنفسی فرد به خاطر گرفتگی مخاطی یا آبریزش بینی در حین سرماخوردگی باشد.

اما تکلیف فرد چیست وقتی که علت اصلی خروپف وی به خاطر اضافه وزن بیش از حد ، مصرف سیگار و الکل ، یا آپنه انسدادی خواب باشد؟!

آیا عسل به قدری معجزه گر است که می تواند در آنِ واحد هم وزن شما را کاهش دهد هم به روشی جادویی آپنه انسدادی خواب را برطرف کند؟تکلیف آن دسته از افرادی که به علت فشار خون بالا و عارضه های خطرناک تری هم چون دیابت نوع دوم به خروپف مبتلا شده اند چیست ؟آن ها باید عسل بخورند؟!

پاسخ این سوال را هم به شما واگذار می کنیم!!

 

تنها توصیه ی ما به این دسته از عزیزانی که اصرار فراوان بر روش های گیاهی و سنتی دارند این است که اندکی به درمان های علمی تر نیز توجه داشته باشند!!درمان هایی که مبتنی بر بهترین روش های علمی می باشد!!

درمان خروپف با عسل
درمان خروپف با عسل

درمان جدید خروپف

یکی از بهترین روش ها برای درمان خروپف ، استفاده از دستگاه سی پپ می باشد.متاسفانه دیده شده است که افراد زیادی به شکلی سرخورد به فروشگاه های تجهیزات پزشکی مراجعه کرده و اقدام به خرید این دستگاه می کنند.

اما باز هم چندین مشکل در این باره وجود دارد:

تشخیص استفاده از دستگاه سی پپ به پزشک متخصص اختلالات خواب بستگی دارد.

برای استفاده از دستگاه سی پپ پیش از هر چیزی باید تست خواب بدهید.تست خواب عملیاتی است که در طول یک شب و در مطب پزشک انجام شده و کلیه ی فعالیت های بیمار در طول خواب ثبت و ضبط خواهد شد.سپس با مطالعه ی گزارشات به دست آمده توسط چندین پزشک متخصص ، بهترین درمان ممکن پیشنهاد می شود

استفاده از دستگاه سی پپ نیاز به آموزش هایی دارد که تنها پزشک متخصص اختلالات خواب می داند.استفاده ی سرخودانه از این دستگاه فقط می تواند موجب بدتر شدن عارضه ی خروپف گردد

اما سی پپ چیست؟

سی پپ دستگاهی است که با استفاده از یک ماسک( که روی دهان یا بینی بیمار گذاشته می شود) جریان هوا را با فشار به درون گذرگاه های تنفسی فرد ارسال می کند.

به خاطر داشته باشید که باید این دستگاه را در طول شب روی دهان یا بینی خود بگذارید!!

درمان جدید خروپف
درمان جدید خروپف

کلینیک درمان خروپف در تهران

مرکز درمان خروپف جایروس با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصان مغز و اعصاب کشور، افتخار دارد که کلیه خدمات تخصصی درمان خروپف را به شما عزیزان ارائه کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه نمایید!!

مترجم و محقق : ندا ناصری

لینک منبع

پزشکان و متخصصین مغز و اعصاب جایروس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا