خروپف در زنان و راهکارهای درمان آن | خروپف در بارداری طبیعی است ؟| بهترین مرکز درمان خروپف

خروپف در زنان

خروپف در زنان

یکی از بزرگ ترین کلیشه هایی که درباره جنسیت های انسانی وجود دارد این است که همواره انتظاراتی بیش از حدی بر روی دوش زنان وجود داشته است.زنان باید زیبا، مودب، محترم و آرام باشند.

این مسائل حتی در حوزه های سلامت هم راه پیدا کرده است و اگر به شخصی بگوییم که زن جوانی در خواب خروپف می کند، فورا اخم می کند و گویی انتظار ندارد که چنین مسئله و عارضه ای برای زنان نیز رخ دهد.

گرچه مردان بسیار بیشتر از زنان به خروپف های شبانه مبتلا می شوند ، اما این معضل به هیچ وجه مختص مردان نیست و زنان نیز گاهی با آن دست و پنجه نرم می کنند.

خروپف در زنان
خروپف در زنان

همان گونه که می دانید می توان دلایل مختلفی را برای معضل خروپف بر شمرد و اصولا به دلایل گوناگونی بروز پیدا می کند. در ادامه به چندین فاکتوری که در افزایش خطر ابتلا به خروپف موثر هستند، اشاره می کنیم.با ما همراه باشید.

افزایش وزن

افزایش وزن یکی از اصلی ترین دلایل خروپف های بلند است. عدم تعادل هورمونی ، بارداری و یائسگی نیز از دوره هایی در زندگی زنان به حساب می آیند که در طول آن ها متابولیسم زنان دچار تغییرات فراوانی می شود.

خروپف و افزایش وزن ارتباط بسیار نزدیکی به هم دارند.

وزن بیش از حد به این منجر می شود که پوست اضافه ای اطراف گردن تولید شود. این چربی بیش از حد عبور هوا را کاهش می دهد و باعث ایجاد مانعی بر سر راه  جریان هوا می شود و موجب صدای بلندی می گردد که آن را خروپف می نامیم

بارداری

خروپف در بارداری مسئله ی بسیار رایج و عادی ای است. خروپف در دوران بارداری ناشی از گسترش رگ های خونی در حفره بینی و اضافه وزنی است که با بارداری همراه است.

خستگی و کوفتگی

وقتی که واقعا خسته باشیم ، بافت عضلات و ماهیچه ها بیشتر به حالت استراحت می روند و روند خروپف شبانه را افزایش می دهند.وقتی که حنجره بسیار خسته باشد ، استراحت می کند و همین مسئله موجب این می شود که خروپف بیشتری رخ داده و صدای آن نیز احتمالا بلند تر و آزار دهنده تر باشد

خروپف در زنان
خروپف در زنان

یائسگی

یائسگی می تواند موج عضله در گلو را کاهش داده و در نتیجه منجر به بروز خروپف در زنان شود.

در طول زمان پیش از یائسگی، تدریج تولید استروژن و پروژسترون در زنان کاهش پیدا می کند.در نتیجه، بیشتر زنان دچار داغ شدن پوست، بی خوابی، اختلالات روحی ، و مشکلات تنفسی مربوط به خواب می شوند.

مشکلات خواب معمولا با خروپف کردن همراه هستند. در صورتی که خروپف شما همراه با گپ یا وقفه ی تنفسی باشد ، احتمال این وجود دارد که مبتلا به عارضه ای به نام آپنه خواب شده باشید

آپنه خواب

آپنه خواب اختلالی است که در طول خواب، بیمار به شکلی مداوم دچار وقفه ی تنفسی کوتاه مدت می شود.منظور از واژه ی آپنه در این اختلال ، وقفه ی تنفسی ای است که حداقل 10 ثانیه به طول می انجامد.

آپنه خواب وقتی رخ می دهد که انسداد راه های تنفسی بسیار شدید و وخیم باشند و در نتیجه منجر به خفگی در فرد شوند.

این عارضه می تواند منجر به نوعی از خروپف شود که در طول آن شضص برای مدت زمان کوتاهی میان خروپف هایش ، تنفسش قطع می شود و صدای خفگی و گیر کردن چیزی در گلو از خود بروز می دهد.

خروپف در بارداری

زنان باردار زیادی به خاطر گرفتگی سوراخ های بینی یا افزایش حجم و قطر شکم، دچار خروپف شبانه می شوند. در طول بارداری ، عروق خونی موجود در سوراخ های بینی نیز گسترش پیدا می کنند و همین مسئله منجر به گرفتگی بینی و در نتیجه خروپف می گردد.

خروپف می تواند موجب بروز فشار خون بالا نیز شود که این مشکل ،هم نوزاد به دنیا نیامده و هم مادر را در معرض خطر قرار می دهد !!

خروپف در زنان
خروپف در زنان

درمان خروپف شبانه در زنان

پولی سومنوگرافی (تست خواب) : اگر خروپف می کنید باید حتما تست خواب بدهید ؟

پولی سومنوگرافی یا تست خواب یک نوع تست الکتریکی است که امواج مغزی، ضربان قلب، تنفس و میزان اکسیژن خون در حین خواب  شما را ثبت و ضبط می کند.

این تست هم چنین چندین فعالیت از جمله حرکت پاها و چشم ها در طول خواب را نیز ثبت می کند.

در طول این تست، سنسورهای چندگانه ای به بدن شخص(هنگامی که خواب است) متصل می شود.

این تست به عنوان یک ابزار تشخیصی در علم پزشکی مربوط به خواب ، عمل می کند .

داده هایی هم که در طول این تست به دست می آید نیز در اختیار پزشک متخصص خواب قرار می گیرد تا با تحلیل و بررسی آن ها متوجه شود که آیا شما مبتلا به اختلالات خواب( از جمله آپنه خواب) خستید یا خیر!!

خروپف در زنان
خروپف در زنان

درمان سی پپ CPAP

در طول این روش که مانند تست خواب در مطب پزشک صورت می گیرد ، به مدت دو ساعت بیمار باید از دستگاه CPAP مخصوص استفاده کند. این دستگاه جریان هوا را با فشار به داخل گذرگاه های تنفسی ارسال می کند.

بعد از آن از اطلاعاتی که در طول تست خواب به دست آمده است نیز استفاده می شود که فشار این هوا بر روی دستگاه مشخص شود.چرا که تنظیمات این دستگاه برای هر بیماری باید مجددا تنظیم شود.

به عنوان مثال در صورتی که مبتلا به آپنه خواب باشید، فشار هوای دمیده شده به گذرگاه های تنفسی شما باید بیشتر باشد.

این نوع روش ها (مخصوصا تست خواب) برای تشخیص و درمان بیماری هایی مانند موارد زیر طراحی شده اند :

  • آپنه خواب
  • بی خوابی
  • اختلالات ریتم مربوط به خواب
  • پاراسومنیا
  • نارکولپسی
  • سندروم پای بی قرار

هیچ چیز بدتر از این نیست که شبانه به خاطر خروپف های همسرتان از خواب بیدار شوید. همان گونه که گفتیم آن روزهایی که فقط مردان خروپف می کردند گذشته است .این عارضه می توان هر شخصی را به خود مبتلا کند.

خروپف می تواند منجر به کم خوابی بیشتر و هم چنین کج خلقی در این دسته از افراد شود.

می توان این گونه گفت که خروپف در نهایت باعث نا امیدی، خشم، تلخی ، مسخره شدن و کاهش صمیمت در رابطه ها شود.

خروپف در زنان
خروپف در زنان

بیشتر متخصصین خواب توصیه هایی از جمله کاهش وزن ؛ عدم مصرف نوشیدنی های الکلی و غذاهای سنگین حداقل به مدت 3 ساعت پیش از خواب دارند تا به این ترتیب اندکی عارضه ی خروپف را کاهش داد.

اما همان گونه که احتمالا تا به حال متوجه شده اید، تمام این روش ها گرچه باعث کم تر شدن این عارضه می شوند، اما به طور کامل آن را درمان نمی کنند. به همین خاطر توصیه می کنیم که به یک مرکز خواب و نزد یک متخصص خواب مراجعه کنید

بهترین کلینیک درمان خروپف در تهران

مرکز درمان خروپف جایروس با همکاری بهترین پزشکان و متخصصین مغز و اعصاب افتخار دارد که کلیه خدمات درمان خروپف زنان را برای شما بانوان عزیز ارائه کند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و هم چنین اخذ نوبت از این مرکز به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

لینک منبع

گروه متخصصین و پزشکان مغز و اعصاب جایروس

1 دیدگاه دربارهٔ «خروپف در زنان و راهکارهای درمان آن | خروپف در بارداری طبیعی است ؟| بهترین مرکز درمان خروپف»

  1. سلام خسته نباشید من توی خواب خیلی خیلی خروپف میکنم به طوری که تبدیل به خرناس شده وتوی خواب احساس خفگی میکنم پیش دکتر گوش وحلق وبینی هم رفتم سی تی هم انجام دادم گفتند انحراف بینی دارم به طوری که تیغه ی دماغم به سمت چپ برگشته ومتاسفانه16 سال هم هست که الرژی شدید دارم که توی سی تی هم نشانداده بودن واقعا خسته ام مرد وزندگی زنا شویی م را به خطر انداخته لطفا راهنماییم کنید ممنونم راستی من خانم هستم و35 سالمه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا