خروپف و بیماری قلبی | آپنه خواب, فشار خون و نارسایی قلبی

ارتباط بین خروپف (آپنه انسدادی خواب) و بیماری قلبی چیست؟

ارتباط بین آپنه خواب و بیماری قلبی بسیار سریع در حال رشد است.

افراد مبتلا به مشکلات قلبی عروقی مانند فشار خون بالا، نارسایی قلبی و سکته مغزی، شیوع بالای آپنه خواب (وقفه تنفسی حین خواب) را تجربه می کنند.

آیا خروپف و آپنه خواب در واقع بیماری های قلبی را ایجاد می کند هنوز معلوم نیست، اما ما می دانیم که اگر امروز آپنه خواب دارید، احتمال فشار خون بالا در شما در آینده به شدت افزایش می یابد.

یکی از مشکلات در تعریف رابطه بین آپنه خواب و بیماری قلبی این است که افراد مبتلا به آپنه خواب اغلب دارای بیماری های جدی دیگری نیز هستند.

اگر در افراد مبتلا به فشار خون بالا و آپنه خواب، نارسایی قلبی هم دیده شود, با درمان آپنه خواب, مشکلات قلبی و فشار خون به طور قابل توجهی بهبود می یابد.

شواهد خوبی وجود دارد مبنی بر این که یک رابطه علت-معلولی بین فشار خون بالا و آپنه خواب وجود دارد.

چرا وقتی خروپف می کنید (آپنه خواب دارید) فشار خون شما افزایش می یابد؟

زیرا وقتی به درستی تنفس نکنید، میزان اکسیژن در بدن شما کاهش می یابد و گیرنده هایی را تحریک می کند که به مغز هشدار افت اکسیژن می دهند.
در پاسخ، مغز سیگنال ها را از طریق سیستم عصبی می فرستد و اساسا به عروق خونی می گوید که “جریان خون در عروق افزایش یابد ” و اینکار را به منظور افزایش جریان اکسیژن به قلب و مغز انجام می دهد.

مشکل این است که اتفاقاتی که در شب به وقوع می پیوندند، روز به روز با افزایش شدت خروپف بیشتر می شود، حتی زمانی که بیمار دچار آپنه خواب , بیدار است نیز دچار افزایش فشار خون می شود.

فشار خون و خرخر

 CPAP (فشار پیوسته مثبت هوائی) چگونه عوارض قلبی عروقی آپنه خواب را کاهش می دهد؟

شواهد موجود به ما می گوید که هنگامی که شما در افراد مبتلا به آپنه خواب با استفاده از CPAP درمان می کنید، فشار خون آنها نه تنها در شب کاهش می یابد، بلکه در طول روز نیز کاهش می یابد.

علاوه بر این، افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی (یک نوع معمول آریتمی قلبی نامنظم) دچار آپنه خواب که به درستی درمان می شوند، تنها 40٪ احتمال مجدد برای فیبریلاسیون دهلیزی دارند.

اما اگر آپنه خواب آنها درمان نشده باشد، احتمال تکرار فیبریلاسیون دهلیزی به 80٪ می رسد.

پیام مهمی که برای بیماران مبتلا به آپنه خواب و مشکلات قلبی داریم اینست که:

با درمان آپنه خواب ، شانس بهبود مشکلات قلبی شما نیز به طور قابل توجهی بیشتر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا